Incentro-directeur geeft uitleg over 'irritante' commercial op Radio 1

[MET POLL] De zender krijgt veel negatieve reacties op de reclames van het it-bedrijf.

Volgens de redactie van Radio 1 ergeren veel mensen zich aan de radiocommercials van it-bedrijf Incentro. Presentator Jurgen van den Berg belt directeur Paul Baan en vraagt hem waarom hij zulke vervelende reclames maakt.

Noem je kind Incentro

In een  riep Incentro mensen op om hun baby &;Incentro&; te noemen. Ze konden dan een geldprijs winnen. De reclames waar luisteraars zich aan ergeren, is een op deze spotjes:

Opvallen

In de mailbox en op Twitter krijgt Radio 1 veel negatieve reacties op de commercial, maar volgens Baan valt het allemaal wel mee. ‘We krijgen gelukkig ook positieve reacties’, zegt hij. ‘We hebben beoogd om op te vallen en dan kun je aan beide kanten reacties verwachten. Als iedereen het spotje leuk moet vinden wordt hij te vlak en valt hij niet op.’

Het bedrijf werkte samen met . Baan vertelt dat hij het advies kreeg om ‘te schuren’ oftewel: een reclame te maken die niet iedereen leuk vindt, maar die wel opvalt. ‘Naamsbekendheid was het doel’, vertelt hij.

Geen saaie termen

‘Het klopt dat de reclames niet duidelijk maken wat voor bedrijf Incentro is’, legt hij uit. ‘Maar we wilden vooral geen saaie of ingewikkelde termen uit de IT gebruiken. Incentro is al een naam waarvan ik denk: daar moet je je best voor doen om ‘m te onthouden.’

Luisteraars die zich ergeren aan de commercial moeten nog even volhouden: het uitzendschema van de Incentro-reclame loopt tot en met zondagavond. 

 

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Rob
Is de toevoeging ‘ET-bedrijf’ ook een opzetje? Of bedoelden ze op zijn Engels ‘aai tii’ te zeggen? Of toch Hollands ‘ii tee’?

Irritant is het hoe dan ook...
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie