Overslaan en naar de inhoud gaan

Goede score Nederlandse bureaus bij FWA

De Nederlandse bureaus DDB & Tribal Amsterdam en MediaMonks hebben vandaag de publieksprijs van het jaar gewonnen bij The FWA, de Favourite…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ik schreef er al over in mijn eerdere blogpost : we doen het goed op de internationale prijzenpodia: in Cannes, bij de Lovie Awards, de Red Dot Design Awards en ook bij Eurobest. Bij The FWA specifiek wonnen met name de Nederlandse bureaus MediaMonks en ACHTUNG! afgelopen jaar veel. Doel van het gerenommeerde is het allerbeste op het gebied van digitale creativiteit te laten zien, ongeacht het medium of de technologie die ingezet wordt. Het winnen van deze prijs is een behoorlijke kers op de taart voor Nederland.

De publieksprijs winnende site was gemaakt voor Adidas: ‘’ door DDB & Tribal Amsterdam en MediaMonks. Je syncht bij deze uiting niet met je mobiel door toetsen (zoals de meeste inzendingen), maar door tekens op je scherm te maken - net als tijdens de game die je moet spelen. In een aantal stappen maakt jouw team een goal - met behulp van de allernieuwe Adidas schoenen. Vooral de audiovisuele kortsluiting-achtige stijl en effecten zijn overtuigend gemaakt - sterk Dutch Digital Design.

related partner content for mobile comes here

Naast de publieksprijs is er de vakprijs, die toegekend wordt door een wereldwijde jury. Winnaar daarvan werd , de eerste muziekvideo ter wereld die 24 uur duurt: een interactieve video waar het nummer ‘Happy’ een dag en een nacht lang achter elkaar wordt gedraaid, waar steeds weer iemand anders op danst. Een slimme manier om een visueel plezierig geheel te maken waar je zomaar niet op uitgekeken raakt.

Kijkend naar de andere inzendingen was de combinatie van de connectie tussen mobiel met een website een duidelijke trend. Ook waren er veel Google Chrome experimenten, bedoeld om de browser te promoten. Wat je misschien ook als trend zou kunnen zien: websites die een probleem oplossen: wordt je bewust van de afstanden van de sterrenhemel, beleef een concert alsof je erbij was, of leer hoe je iemands leven kan redden. Hieronder een overzicht van de andere websites:

 
 
 
 
 
 
 
 

In de komende editie van Adformatie magazine staat een uitgebreider artikel, waarin ik op elke website mijn persoonlijk commentaar geef.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in