Debat! Wat is privacy ons waard?

28 januari, op de Europese Dag van de Privacy, gaan politici en het bedrijfsleven samen in debat over de waarde van privacy. Wegen de kosten wel op tegen de baten?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De huidige privacydiscussie wordt geregeerd door incidenten. Recente onthullingen over Amerikaanse spionagepraktijken bepalen de publieke opinie en hebben invloed op hoe consumenten naar (big) data kijken.

Brussel werkt momenteel aan nieuwe wetgeving om de privacy van burgers beter te beschermen in het internettijdperk.  
Maar ook bedrijven zijn gebaat bij consumentenvertrouwen in de digitale economie. Loyaltyprogramma’s zoals de bonuskaart leveren veel op. Cookies lonen ook: in de recessie stijgen de online advertentie uitgaven nog altijd exponentieel.

Is het in deze gevallen logisch dat consumenten hun data weggeven in ruil voor voordeel? Wegen de kosten op tegen de baten? En wie moet die afweging maken? 

Dinsdag 28 januari op de Europese Dag van de Privacy, gaan 4 sprekers hierover in debat:

- Bart Combeé (directeur Consumentenbond)
- Bart de Liefde (Tweede Kamerlid VVD)
- Peter Olsthoorn (journalist en auteur van het boek ‘Privacy bestaat niet&;)
- Henry Meijdam (voorzitter DDMA)

Prikkelende stellingen
Is het in een tijd waarin iedereen zijn ‘hebben en houden’ op social media publiceert nog wel reëel om volledige bescherming te eisen? Of moet je als bedrijf de voordelen die je biedt voor het verstrekken van data gewoon duidelijker maken? Deze en andere prikkelende stellingen worden voorgelegd aan de deskundigen.

De middag wordt georganiseerd in 7AM in Den Haag en start om 13:30 uur. Organisatie is in handen van DDMA, in samenwerking met Adfo Groep.  (DDMA-leden gratis, niet-leden betalen 99 euro).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie