Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola: jongeren niet zo ambitieus

Een gelukkig gezinsleven is voor ruim de helft van de jongeren de grootste ambitie van Nederlandse jongeren, weet Coca-Cola.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het frisdrankmerk deed het onderzoek in het kader van hun nieuwe campagne Reasons to Believe http://www.marketingonline.nl/nieuws/campagne-coca-cola-reasons-believe

related partner content for mobile comes here

Volgens het merk zijn jongeren tevreden over hun huidige situatie, ze geven hun leven gemiddeld een 7,6. De meeste jongeren (45 procent) geven aan het gelukkigst te zijn als zij tijd doorbrengen met vrienden of familie.

Plezier
Na een gelukkig gezinsleven, dromen Nederlandse jongeren het meest van een leuke baan. Plezier is voor hen belangrijker dan succes. 22 procent kiest voor een succesvolle carrière, 49 procent gaat voor een ‘plezierige baan’. Verder kiest maar 12 procent voor rijkdom en slechts 3 procent droomt van een carrière als BN’er.

Het gaat Coca-Cola vooral om de zogenaamde ‘kleine geluksmomenten’ die ze in hun campagne ‘Reasons to Believe’ willen gebruiken.

72 procent van de jongeren zegt geluk vooral te zoeken in kleine dingen. Tijd doorbrengen met vrienden en familie, het krijgen van een compliment en het behalen van goede resultaten op school of werk.

Als ze zich wat minder voelen, luisteren jongeren graag naar muziek, 43 procent zet muziek op om zichzelf op te vrolijken.

Jongeren worden niet alleen gelukkig van de mensen uit hun omgeving, maar maken zich ook het meest druk over anderen. In plaats van kleding of uiterlijk, maken de meeste jongeren zich druk over asociaal gedrag van andere mensen.

Coca-Cola hield het onderzoek onder 618 Nederlandse jongeren tussen de 12 en 29 jaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in