Echter staan hier vaak tientallen tot honderden stands, waardoor jouw bedrijf kan wegvallen in de zee van organisaties. Toch is het mogelijk om er op zo’n groot evenement voor te zorgen dat jouw stand veelbezocht wordt. Zo kun je dat doen:
Promotiemateriaal inzetten
We durven het niet altijd toe te geven, maar Nederlanders staan erom bekend dat ze van gratis houden. Gratis spullen, bedrukt met het logo of de slogan van jouw bedrijf, zullen het dan ook zeker goed doen. De doelgroep van een groot bedrijfsevenement heeft vaak een keycord om met hun persoonlijke informatie en functie. Daarom kun je zelf ook keycords bedrukken om uit te delen, deze komen altijd van pas en zul je dan ook waarschijnlijk om veel mensen hun hals terugzien op andere events.
Andere producten die geschikt zijn voor op evenementen zijn bijvoorbeeld bedrukte canvas tassen en pennen. Deze zijn altijd handig om te hebben en zorgen ervoor dat de naam van jouw bedrijf overal te zien is. Misschien nog wel het beste is om een goodiebag te maken met allerlei artikelen bedrukt met jouw bedrijfsnaam of slogan. Bezoekers van events vinden dit altijd leuk om te krijgen, en het helpt met de naamsbekendheid van jouw bedrijf.
Maak mensen nieuwsgierig via social media
Social media is een gratis manier om je bedrijf meer naamsbekendheid te geven. Organiseer bijvoorbeeld een winactie onder de mensen die naar het event komen, met een gepersonaliseerde tas met bedrukte artikelen van Maxilia. Als je nog niet bekend bent met social media, is het goed om te weten dat er veel spelregels zijn die je moet toepassen om online succes te boeken. Daarom is het belangrijk om je eerst goed in te lezen voordat je begint met online branding. Bovendien moet je er niet mee beginnen puur om je event te boosten. Dan heb je namelijk nog geen bekende en duidelijke aanwezigheid op het socialmediaplatform, waardoor je ook een kleiner bereik hebt. Ontwikkel eerst een socialmediaplan om toe te passen. Er zijn hiervoor ook bedrijven in te huren die je kunnen helpen. Is je bedrijf nog niet actief op social media, maar wil je wel graag een opkomend evenement promoten? Dan is het ook mogelijk om influencers in te zetten die in dezelfde wereld zitten als de expertise van jouw bedrijf, of die de doelgroep hebben die je met je bedrijf graag wil aanspreken.
Opvallende branding
Hoewel het begrip branding zeer bekend is binnen de ondernemerswereld, maken niet alle bedrijven hier optimaal gebruik van. Heb je een opvallend logo? Kleuren die mensen meteen aan jouw bedrijf of expertise doen denken? Als je dit hebt, is het belangrijk om deze elementen zo goed mogelijk te implementeren in je stand. Natuurlijk moet het niet te schreeuwerig zijn, maar als je een duidelijke lijn hebt in je vormgeving zal dat niet zo snel gebeuren. Bedenk, als je deze nog niet hebt, een opvallende slogan die mensen nieuwsgierig zal maken naar jouw bedrijf en plaats deze zo in je stand dat dat het eerste is waar naar gekeken wordt. Dit zijn namelijk de eerste dingen die mensen zullen zien als ze rondlopen op een event, dus hierdoor zul je ongetwijfeld bezoekers trekken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!