Moet je anno 2024 nog steeds aan linkbuilding doen?

Iedere ondernemer weet dat alleen een website hebben, niet genoeg is om ook bezoekers te trekken.

firmbee-com-31OdWLEQ-78-unsplash

Er worden per dag vele duizenden nieuwe sites gelanceerd en dat terwijl er al honderden miljarden sites op het internet te vinden zijn. Het is daarom niet de vraag of je een marketingcampagne moet opzetten, maar eerder hoe je dit het beste kunt doen. Een specialist kan je helpen om je Search Engine Optimization op de juiste manier toe te passen. De specialist gaat op twee manieren te werk. Ten eerste zal je eigen website geoptimaliseerd worden en daarnaast is linkbuilding nog altijd een belangrijk element van je succes. Helaas wordt dit vaak onderschat en daarom zetten we de voordelen van linkbuilding voor je op een rijtje.

Met linkbuilding verbeter je je positie in de zoekmachineranking

Zoekmachines zoals Google kijken niet alleen naar wat je op je site aan informatie hebt staan, ze kijken ook naar de mate waarin andere sites naar jouw pagina verwijzen. Dit kunnen ze meten aan de hand van links die van externe websites naar jouw pagina gaan. Wil je dus autoriteit en vertrouwen winnen, dan moet je zorgen dat je veel van deze links aanlegt. Vroeger was dat eenvoudig: je plaatste een artikel vol links op externe sites. Tegenwoordig moet je daar meer moeite voor doen. Zo moet het artikel relevant zijn en moet de externe site ook een hoge ranking hebben. Vandaar dat linkbuilding niet eenvoudig meer is om zelf te doen. Je kunt daarom je linkbuilding uitbesteden aan de professional.

Met linkbuilding kun je autoriteit en vertrouwen opbouwen

Linkbuilding is te vergelijken met hoe mensen ook met elkaar omgaan. Stel dat je je badkamer wilt laten verbouwen, dan vraag je in je omgeving waar je een goede timmerman kunt vinden. Op basis van de referenties van de mensen die je gevraagd hebt, kom je bij een specialist terecht. Vanuit het perspectief van de timmerman bekeken, is het dus belangrijk dat deze goed werk levert, omdat een ontevreden klant geen nieuwe klanten zal doorverwijzen. Dit geldt ook voor websites. Zorg er daarom voor dat je autoriteit wordt op je vakgebied. Dat kun je bereiken door hoogwaardige artikelen op je site te plaatsen waar anderen echt iets aan hebben.

Zorg dat je expert wordt in jouw niche

Als je regelmatig inhoudelijke artikelen op je site plaatst, zul je zien dat anderen graag naar jouw pagina gaan verwijzen. Dat zorgt voor een hogere ranking in de zoekmachines, maar het vergroot ook je professionele netwerk. Op die manier zorgt een goede marketingcampagne voor een sneeuwbaleffect: je wordt een autoriteit, je krijgt meer bezoekers op je site, je verkoopt meer en je groeit in je autoriteit. Het loont dus altijd om een goed online marketingbureau in te schakelen, want een succesvolle campagne levert je altijd meer op dan het je gaat kosten. Je zult zien dat linkbuilding je in 2024 nog altijd heel veel kan opleveren.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →