In juni lanceerde Unilever in samenwerking met Microsoft Advertising en Sanoma Uitgevers het vrouwenplatform Yunomi. Het concern is tevreden met het resultaat dat in het eerste half jaar is behaald. Het aantal bezoekers dat de site noteerde was meer dan 2 miljoen, het aantal participanten meer dan 750.000. Ivonne Boumeester, Manager Consumer Relationships Unilever Benelux: ‘Yunomi is in korte tijd uitgegroeid tot een platform dat veel vrouwen dagelijks raakt en inspireert.’ Volgens Bouwmeester hebben de kwantitatieve doelstellingen die zijn gesteld een langere horizon dan de eerste 6 maanden. Vooralsnog voldoet het platform boven verwachting aan de doelstellingen in zowel Nederland als België.
De enorme kritiek via de site van Adformatie bij de introductie van Yunomi zegt Bouwmeester serieus te nemen. Maar Unilever laat zich volgens haar primair leiden door de reacties van consumenten. Bouwmeester: ‘Daar doen we het tenslotte voor. En die reacties zijn overtuigend positief.’ Bouwmeester heeft vertrouwen in de continuïteit van Yunomi. Specifieke plannen voor het komend jaar rond het platform doet Bouwmeester niet uit de doeken, maar ze kondigt wel aan: ‘We zullen de Yunomi-community volgend jaar blijven verrassen.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!