Worden vliegmaatschappijen weer onderscheidend?

Goed nieuws voor veelvuldige gebruikers van nachtvluchten: vliegtuigbouwers beginnen steeds meer vernieuwend gedrag te tonen op het gebied van vliegtuiginterieurs.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Boeing zette de trend met zijn . Nu Airbus Boeings 747-show stal met een Superjumbo waarop de boys uit Seattle even geen antwoord hadden, moesten ze wel met iets anders op de proppen komen, en het werd een toestel dat zich concentreerde op de 'passenger experience'.

Als afgetekend aartsconcurrent kon Airbus dit niet op zich laten zitten, en het antwoord volgt dan ook op een expositie in Hamburg volgende maand: . Dat Airbus/BMW een duidelijke schep bovenop Boeings oorspronkelijk idee doet, wordt duidelijk als je de ziet.

Dit is niet alleen interessante kost voor veelgebruikers, maar ook voor marketers. Want als je nu kijkt naar de manieren waarop luchtvaartmaatschappijen concurreren, zie je niet veel meer dan het 'premium' of 'full service' versus het 'low budget carrier' model.

De nieuwe ontwikkelingen beloven een veel grotere keuze te bieden in de manier waarop vliegtuigen kunnen worden ingericht. Dat biedt straks nieuwe mogelijkheden voor maatschappijen om zich te onderscheiden, met positioneringen als 'superdeluux', 'familie', zakenreiziger', 'kaal maar efficient' etc. die onmiddellijk duidelijk worden zodra je aan boord stapt.

Singapore Airlines neemt eind van dit jaar als eerste de Airbus A380 in gebruik, een dubbeldeks bakbeest dat 800 passagiers aankan maar in de SIA-uitvoering nog geen 500 stoelen krijgt. En belooft heel wat.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie