Wereldwijde salesdip Coca-Cola

Ondanks de ‘buzz’ rond de pan-Europese campagne ‘Share a Coke’ ziet Coca-Cola de verkopen teruglopen. Het concern spreekt van een onverwachte wereldwijde dip in omzet en inkomen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Coca-Cola hoopt dat de ‘Share a Bottle’-campagne die momenteel loopt de sales weer een duw in de goede richting kunnen geven. In Australië en Nieuw-Zeeland is de campagne een groot succes en daar namen de sales met 4 procent toe.

De verkopen in Europa daalden 4 procent in het laatste kwartaal en het inkomen nam – bekeken over het gehele jaar - af met 1 procent naar 1,5 miljard dollar. Wereldwijd daalden de verkopen over een heel jaar bekeken van 13,08 miljard dollar naar 12,75 miljard.
Topman Muhtar Kent meldt dat de resultaten beneden verwachting zijn, maar hij spreekt ook de verwachting uit dat de Share a Bottle-campagne de sales van Coca-Cola een boost gaat geven.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie