De afgelopen dagen ook zo weinig gehoord van T-Mobile? Buiten de officiële – en niet persoonlijk ondertekende - online excuses aan het adres van de belegen cabaretier, bleef het opvallend stil bij de telefoonboer. Toch zegt iets me dat het dezer dagen iets drukker dan normaal is op de afdeling communicatie. Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat de veldbedden staan opgesteld en dat de plaatselijke afhaalpizzeria overuren maakt.
Misschien heb ik naar de verkeerde programma’s gekeken of zijn naam bij het Googlen verkeerd gespeld, maarbij mijn weten was algemeen directeur Bart Weijermars in geen velden of wegen te bekennen de afgelopen dagen. Van de zijde van hoofd communicatie Hennie van der Heiden: geen woord. Nou ja, geen woord. Hennie en de zijnen waren ‘gekwetst’, zo las ik ergens in de enorme brei aan berichten.'Bij dit bedrijf zijn heel veel mensen hard bezig een goed product neer te zetten’’. Het bedrijf erkent dat 'niet alles altijd goed gaat. Maar dat geldt voor alle ondernemingen.'
Tja. Met zielig doen win je geen oorlog.
De vraag van de week: welke strategie volgt het concern. Is die mediastilte het gevolg van totale paniek? Of kiest de telefoonaanbieder het laffe hazenpad, de beproefde tactiek van het scheren en het stilzitten? Bang als men is voor de schampere sneren van Van ’t Hek.
Het is een opvatting. Even de kou uit de lucht. Gewoon je verlies nemen. Niet wrijven in een vlek. Van Van ’t Hek valt toch niet te winnen. Die heeft de publieke opinie aan zijn kant. En dan – als de storm is uitgewoed - rustig uitleggen wat je voortaan allemaal beter gaat doen.
Toch hoop ik stiekem op een meesterzet. Een tegenaanval. Alsjeblieft niet in de vorm van een rondje Nederland waarin T-Mobile in een paginagrote advertentie uitlegt dat ze voortaan NOG beter hun best gaan doen of meer van dergelijk doelloos gezwets.
Nee, ik pleit voor een doelbewuste stoot onder de gordel. Gewoon een berichtje ergens in de periferie van het media-universum dat ineens een heel ander, vaal licht werpt op onze Youp. De berichten dat Youp door middel van deze twitteractie zijn slecht lopende voorstellingen probeert te redden, is een aardige eerste poging. Maar het is niet genoeg.
Het moet iets zijn waardoor Carré leegstroomt, het volk zich van hem afkeert, zijn boekjes onverkoopbaar blijken en zijn vrienden – inclusief zijn vrouw - hem in de steek laten.
Een seksschandaaltje met een als Duitse Milva verklede prostituée. Of een fimpje waarin Youp zijn vrouw bedriegt met een rhinoceros.
Dat is pr.
Communicatieprofessionals van T-Mobile: ga op zoek naar de zwakke plekken in de persoonlijkheid van Van ’t Hek en pak hem!
En verbeter daarna fluitend uw service.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!