Van de selfies zijn we nog lang niet af

Onderzoek laat zien dat populariteit van autoportretjes erg hoog is.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het kan worden afgedaan als een millenniumtrend van een ijdele generatie, maar de selfie is meer dan dat, stelt het Amerikaanse Coyne PR na onderzoek onder influencers.   

85% neemt selfies

Uit het zogenoemde blijkt dat nog altijd meer dan de helft van de respondenten zichzelf goed kan vermaken met selfies in hun sociale media-feeds. 85 procent neemt zelf selfies, en de meeste posten minimaal een selfie per week op sociale media.

Facebook is leidend als sociaal medium voor selfies, kort gevolgd door Instagram.

Marketingkansen

Waarom nemen mensen eigenlijk selfies? 82 procent om iets te laten zien, een kapsel, make up of kleding. Andere redenen zijn onder meer familiebijeenkomsten laten zien, het bezoek van nieuwe plaatsen en het delen van sportmomenten.

Marie Baker van Coyne benadrukt dat merken veel kunnen hebben aan nieuwe selfie-trends. Op dit moment is bijvoorbeeld e hand-selfie erg populair. Volgens Baker een kans voor een handlotions, bijvoorbeeld door het uitschrijven van een wedstrijd wie een selfie van de zachtste handen kan maken.

Clutter

Het is overigens niet erg gemakkelijk om door de ‘clutter’ heen te breken. De onderzoekers telden ongeveer 900 merken die een selfie-wedstrijd houden, terwijl er dagelijks meer dan 93 miljoen selfies worden gemaakt.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie