Stoppen sponsoring wielerploegen doet Rabobank goed

Het stoppen van de sponsoring van de professionele wielerploegen heeft de Rabobank goed gedaan. Uit de eerste metingen van de bank blijkt het effect op het Rabo-merk ‘op alle fronten’ positief. ‘Slechts 10% vindt het een verkeerde beslissing. En alle merkwaarden stijgen.’

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat schrijft Joost Augusteijn, merkstrateeg bij de Rabobank, in reactie op een artikel op de site van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie ().

De beslissing van de bank om te stoppen met de sponsoring van het profwielrennen volgde na een vernietigend rapport van de Amerikaanse dopingwaakhond Usada. Dat legde het systematische dopinggebruik van Lance Armstrong en zijn ploeg bloot. Volgens Rabo-topman Bert Bruggink zijn de internationale wielersport en de wielerinstanties verziekt en is er geen uitzicht op verbetering.

Op gezag van hoofd Sponsoring Heleen Crielaard wil Augusteijn overigens geen verder commentaar op de merkmetingen geven. Crielaard vindt het nog te vroeg om iets over de effecten van het stoppen van de sponsoring naar buiten te brengen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie