Met Digital Now komen Adformatie Groep en het IAB tegemoet aan de vraag naar praktijkgerichte en flexibele online trainingen en colleges. In drie interactieve webinars leren marketeers alles over trends en toepassingen van Digital Marketing anno nu.
Joris van Heukelom, voorzitter IAB: ‘Dit initiatief is nodig omdat het marketingvak de laatste twee decennia een volstrekt andere invulling heeft gekregen. Marketingdoelen blijven jammer genoeg veelal ongewijzigd, de middelen zijn daarentegen onderhevig aan extreme verandering. Dit alles wordt veroorzaakt door een verder schrijdende technologisering van de maatschappij en extreem snelle opkomst van digitale media.’
Rogier Mulder, uitgever bij Adformatie Groep: ‘We wilden als Adformatie Groep iets nieuws doen op het gebied van Digital. Met dit initiatief zetten we een flinke stap voorwaarts in onze ambitie om onze event-tak verder uit te breiden. We laten niet alleen zien dat we dichter op de trends zitten, maar passen deze ook direct toe. We spelen in op een behoefte in de markt aan andere vormen van educatie: effectief en digitaal.’
De webinars worden gegeven door autoriteiten uit het vak: Jonathan MacDonald, ex-senior consultant bij Ogilvy en co-founder van ‘This Fluid World’, Sonja Loth, directeur en eigenaar Social Inc., Jeroen de Bakker, ex-directeur strategie en innovatie bij TBWA en co-founder van Qi en Lab1111.
Ter voorbereiding van de drie webinars geeft Jim Stolze, de drijvende kracht achter de TEDx-conferenties in Europa en het Midden-Oosten, op 25 april om 20.00 uur een gratis webinar. Dit ‘free webinar’ is een samenvatting van de daarop volgende webinars. Hiervoor kun je je apart aanmelden.
Hoe werkt het?
Van achter je computer log je in op het moment van de webinar. In een scherm zie je links de docent en rechts de slide die besproken wordt. Samen met de andere deelnemers die zijn ingelogd, kun je onderaan in het scherm praten in de chatbox. Hier kun je ook vragen stellen aan de docent. ‘Door het digitaal aanbieden van de colleges, verlies je geen tijd met reizen’, aldus Rogier Mulder. Belangrijk is ook om de kennis voor een groot publiek toegankelijk te maken, door webinars te organiseren die betrekkelijk goedkoper zijn dan bijvoorbeeld een congres te bezoeken waar deze sprekers een presentatie te geven, komt kennis over Digital Marketing binnen het bereik van vele marketeers, zegt Joris van Heukelom.
Programma
Het programma is samengesteld door het IAB, onder leiding van Joris van Heukelom. In drie interactieve colleges worden deelnemers meegenomen in de theorie en verschillende praktijkcases:
1. Het Digital Media Ecosysteem anno 2013 - 15 mei, 20.00 – 21.30 uur
2. Adverteerders in het conversatietijdperk - 29 mei, 20.00 – 21.30 uur
3. Adverteerders als mediabedrijven. Content als marketingstrategie - 26 juni, 20.00 – 21.30 uur
Deelnemen
Inschrijven kan via Digital Now en kost €249,-. IAB Leden en abonnees van Tijdschrift voor Marketing krijgen €50,- korting. De eerste 20 deelnemers ontvangen gratis het boek ‘Flip the Funnel’ van Joseph Jaffe.
Inschrijven voor het gratis introductie-webinar kan hier: Digital Now Webinar.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!