Samsung NL kiest nieuwe communicatiestructuur met 3 bureaus: HvdM, Glasnost en De Issuemakers

Keuze valt na intensief pitchtraject. Constructie moet meer aandacht opleveren voor maatschappelijk positie en bijdrage.

Beeld van Beat the Street-campagne van Samsung om smartphonegebruik onder scholieren in het verkeer terug te dringen
Samsung

Samsung Nederland heeft zijn communicatiestructuur aangepast en gaat voortaan met drie verschillende bureaus werken, waar het er eerst één had. Na een uitgebreid pitchtraject heeft het elektronicabedrijf gekozen voor Glasnost, De Issuemakers en HvdM. Dit laatste bureau was al werkzaam voor Samsung Nederland.

De reden voor de keuze voor drie bureaus is dat Samsungs producten als mobiele telefonie, koelkasten en televisies weliswaar bekend zijn, maar dat de maatschappelijke positie en bijdrage aan de maatschappij minder voor het voetlicht zijn gebracht. ‘Met een nieuwe bureaustructuur willen wij daarin verandering brengen’, zegt Michiel Dijkman, verantwoordelijk voor de communicatie en corporate affairs bij Samsung Benelux.

Opgedeeld

De bureaus houden zich ieder met een specifiek deel van de communicatie bezig. HvdM richt zich op de corporate communicatie en reputatie- en issuemanagement, Glasnost op de marketing-PR en productcommunicatie en De Issuemakers op maatschappelijk ondernemen en corporate affairs.

Volgens Cella Sin, communicatiemanager bij Samsung Nederland, heeft het concern niet overwogen om de verschillende soorten communicatie bij een groter bureau onder te brengen, bijvoorbeeld één die net zoals het concern zelf mondiaal opereert.

Sin: ‘We richten ons op de Nederlandse markt, dus hebben gekeken wie de lokale markt het beste kan bedienen. Daar zijn deze drie uit naar voren gekomen. Met deze nieuwe structuur kunnen wij met de geschikte bureaus meer aandacht geven aan de verschillende communicatiedisciplines.’ De drie bureaus hebben onderling afspraken gemaakt over het delen van informatie en de onderlinge samenwerking.

 

 

 

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Kees
Ach ja, Samsung. Ik weet nog goed dat mijn televisie kapot ging vlak nadat Samsung tv-spotjes uitzond van het type "dit programma wordt mede verpest door Samsung". Als ze dat niet hadden gedaan, dan was mijn nieuwe tv vrijwel zeker een Samsung geworden. Door die hufterige manier van reclame maken werd het pertinent zeker géén Samsung en dat is het dan ook niet geworden.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie