Samsung Nederland heeft zijn communicatiestructuur aangepast en gaat voortaan met drie verschillende bureaus werken, waar het er eerst één had. Na een uitgebreid pitchtraject heeft het elektronicabedrijf gekozen voor Glasnost, De Issuemakers en HvdM. Dit laatste bureau was al werkzaam voor Samsung Nederland.
De reden voor de keuze voor drie bureaus is dat Samsungs producten als mobiele telefonie, koelkasten en televisies weliswaar bekend zijn, maar dat de maatschappelijke positie en bijdrage aan de maatschappij minder voor het voetlicht zijn gebracht. ‘Met een nieuwe bureaustructuur willen wij daarin verandering brengen’, zegt Michiel Dijkman, verantwoordelijk voor de communicatie en corporate affairs bij Samsung Benelux.
Opgedeeld
De bureaus houden zich ieder met een specifiek deel van de communicatie bezig. HvdM richt zich op de corporate communicatie en reputatie- en issuemanagement, Glasnost op de marketing-PR en productcommunicatie en De Issuemakers op maatschappelijk ondernemen en corporate affairs.
Volgens Cella Sin, communicatiemanager bij Samsung Nederland, heeft het concern niet overwogen om de verschillende soorten communicatie bij een groter bureau onder te brengen, bijvoorbeeld één die net zoals het concern zelf mondiaal opereert.
Sin: ‘We richten ons op de Nederlandse markt, dus hebben gekeken wie de lokale markt het beste kan bedienen. Daar zijn deze drie uit naar voren gekomen. Met deze nieuwe structuur kunnen wij met de geschikte bureaus meer aandacht geven aan de verschillende communicatiedisciplines.’ De drie bureaus hebben onderling afspraken gemaakt over het delen van informatie en de onderlinge samenwerking.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!