Uit recent onderzoek van de Winterberry groep blijkt dat de consument in toenemende mate teleurgesteld blijft over alle berichten die ze ontvangen. Berichten met informatie en/of aanbiedingen die niet eens hun basis behoefte raken. De response neemt dan ook sterk af.
De kansen voor de slimme marketeer stijgen dus. De consumenten response drivers zijn sterk afhankelijk van of de boodschap aan de juiste randvoorwaarden voldoet. Die zijn:
De TIMING.
Denk aan lifecycle events, seizoenen, historisch koopgedrag.
De RELEVANTIE.
Matched de aanbieding de consument behoefte, wensen, voorkeuren, instelling en meer.
Op de PERSOON GERICHT.
Is de boodschap herkenbaar als op maat gemaakt voor die ene unieke consument, hetgeen kan blijken uit de opmaak, de context en het concept van de boodschap.
Zou eigenlijk een open deur moeten zijn dit verhaal. Echter gezien de bulk e mailings, die nog steeds de ronde doen, kunnen sommige marketeers de hele white paper hier downloaden. ( paper january 2007, bovenaan de lijst).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!