De campagne wordt een verdieping van de eerder ingezette koepelcampagne 'Ervaar het OV'.
Het OV-projectteam van Keijzer Communicatie zal de opdracht de komende jaren op meerdere manieren invullen. Een tipje van de sluier van het concept: 'de campagne zet vooral in op beleving en gevoel', aldus Projectleider 'Ervaar het OV' Frans Colthoff. Vandaar dat Keijzer Communicatie ook een communicatiecampagne voor de internet organisatie maakt omdat het 'essentieel is dat ook de medewerkers in het OV, bij de provincies, de stadsregio en de gemeente de campagne kennen en mede uitdragen'. Ook bestemmingen zoals pretparken en evenementen worden in de plannen betrokken, bijvoorbeeld met kortingsacties.
Online communicatie
Online communicatie komt centraal te staan in de campagne. Directeur Arjan Keijzer: 'Online communicatie en sociale mediamarketing vormen een rode draad in de aanpak. Het gebruik van internet en sociale media, ook mobiel, is in Nederland bijzonder hoog, de penetratie onder 50+'ers groeit explosief; Facebook en Twitter zijn steeds vertrouwder. Dat biedt kansen voor gerichte, snelle en effectieve communicatie. Tevens is een voordeel van online dat we het effect van de campagne kunnen monitoren, we kunnen zo data verzamelen voor verdere acties en bijsturing.'
De eerste uitingen van de nieuwe campagne voor het openbaar vervoer in Oost Nederland verschijnen dit najaar (2013).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!