Vorige maand verscheen er een artikel in het Amerikaanse tijdschrift Greenhouse Grower over de inzet van mobiele media in de groene sector. In een interview met Steve Cissel van 10-20 Media werd de rol hiervan nader belicht.
Steve Cissel is de initiatiefnemer van de website GardenPilot.com. Een marktplaats op internet om vraag en aanbod in de sector bij elkaar te brengen. Tuinders worden hiermee verbonden met de consument, waardoor ze dichter bij de eindconsument staan. Consumenten krijgen veel achtergrondinformatie over de producten. Het is een vervolg op enkele andere initiatieven van andere bedrijven in andere sectoren. In het artikel noemt Cissel er enkelen. Hierop voortbouwend onstond het idee van een tuingids, om tuinierders, maar ook andere potentiele consumenten nader te informeren over planten, groenten (eigen kweek is booming!), bomen en struiken.
De mobiele GardenPilot zelf is een iPhone applicatie, met een database van ruim 14.000 planten. Het toont foto's van betreffende planten, achtergrondinformatie en niet onbelangrijk: waar betreffende planten te koop zijn.
Een mooi voorbeeld van inzet van mobiele media, dat kan leiden tot een transactie, maar ook om mensen achtergrondinformatie te verschaffen, in een ogenschijnlijk niet high-tech sector (hetgeen niet het geval is trouwens!).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!