Potentie voor internet marketing in de groene sector

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vorige maand verscheen er een in het Amerikaanse tijdschrift Greenhouse Grower over de inzet van mobiele media in de groene sector. In een interview met Steve Cissel van werd de rol hiervan nader belicht.

Steve Cissel is de initiatiefnemer van de website . Een marktplaats op internet om vraag en aanbod in de sector bij elkaar te brengen. Tuinders worden hiermee verbonden met de consument, waardoor ze dichter bij de eindconsument staan. Consumenten krijgen veel achtergrondinformatie over de producten. Het is een vervolg op enkele andere initiatieven van andere bedrijven in andere sectoren. In het artikel noemt Cissel er enkelen. Hierop voortbouwend onstond het idee van een tuingids, om tuinierders, maar ook andere potentiele consumenten nader te informeren over planten, groenten (eigen kweek is booming!), bomen en struiken.

De zelf is een iPhone applicatie, met een database van ruim 14.000 planten. Het toont foto's van betreffende planten, achtergrondinformatie en niet onbelangrijk: waar betreffende planten te koop zijn.

Een mooi voorbeeld van inzet van mobiele media, dat kan leiden tot een transactie, maar ook om mensen achtergrondinformatie te verschaffen, in een ogenschijnlijk niet high-tech sector (hetgeen niet het geval is trouwens!).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie