Want wat moet je als redactie met zinnen als: ‘Het unieke partnerschap verbindt hiermee jarenlange expertise op het gebied van communicatie en public affairs met kennis op het gebied van werving & selectie en executive search.’
Of het onvermijdelijke:
‘Met deze nieuwe dienstverlening is Dröge & van Drimmelen in staat haar opdrachtgevers uit het bedrijfsleven en de publieke sector nog beter te bedienen.’
We lopen het bericht nog even verder door:
‘In de afgelopen tien jaar is Dröge & van Drimmelen (16 m/v) uitgegroeid tot een gerenommeerd advies-bureau, gespecialiseerd in communicatie en public affairs.’
En uiteraard is: ‘Projactive (26 m/v) al bijna 15 jaar de specialist in het bemiddelen en ontwikkelen van hoog opgeleide, ervaren professionals in marketing, communicatie, pr en sales.’
Als klap op de vuurpijl, mogen de directeuren dan ook nog even aan het woord.
Zo lezen we over Frans van Drimmelen dat hij: ‘enthousiast (is) over deze nieuwe samenwerking’.
Nee maar.
‘Ik ben er trots op dat Dröge & van Drimmelen, samen met Projactive, hiermee het eerste bureau is dat op professionele wijze in deze behoefte kan voorzien.’
Luuk Balemans van Projactive voegt daar nog subtiel aan toe:
‘Op het vlak van Public Affairs zal de samenwerking met Dröge en van Drimmelen onze dienstverlening, professionaliteit en marktpositie verder versterken.’
Pfff. Voordat u me van iets verdenkt: ik heb niks tegen Droge & van Drimmelen. Helemaal niks. Lijkt me een prima bureau. Geldt evenzeer voor Projactive. Maar de tekst is exemplarisch voor veel van de reclamepoeha die dagelijks op onze burelen verzeild raakt. Waarom blijven bedrijven en bureaus redacties toch lastig vallen met hun zelfwaan? Een ‘gerenommeerd’ bureau als Dröge &van Drimmelen zou toch beter moeten weten. Wees toch zakelijk en feitelijk. Meld iets inhoudelijks. Daar hebben journalisten wat aan. En de afzender uiteindelijk ook. De boodschap is al zo vaak verteld, dat ik eigenlijk niet begrijp waarom ik me nu weer druk moet maken. ‘Kap al dat reclamehout’, roep ik tegen onze webredactrice. Op communicatieonline ziet u het eindresultaat. Er blijven drie zinnetjes over van het persbericht. Met moeite.
Dat krijg je als je het ronken niet kunt laten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!