Op twitter zong het al snel rond: WNF zoekt een pandaslaaf.
Schandalig, zo luidden de reacties: ‘De directeur verdient wel 130.000.’ Vooral het feit dat er overduidelijk een professional werd gevraagd, fulltime en voor een halfjaar zette kwaad bloed.
Aart Lensink, eigenaar van communicatiebureau LVB, riep in een column op adformatie.nl op om te stemmen met je voeten. ‘Donatie opzeggen. Minuutje werk.’
Het WNF was niet bereikbaar voor commentaar, maar liet via de sociale media wel weten dat het om een ervaringsplaats gaat. ‘Ervaring is fijn, geen vereiste. Dit hadden we beter kunnen benoemen en niet in reguliere vacaturetekst’, aldus het mea culpa van WNF op twitter. De vacaturetekst werd aangepast.
Of het hier een incident betreft is overigens nog maar de vraag. Al eerder waren er goede doelen die een professioneel pr- en communicatiemedewerker vroegen tegen onkostenvergoeding.
Zo zocht War Child twee weken geleden een vrijwilliger (of stagiaire) voor een functie van 4 dagen per week, 6 maanden lang. HBO of WO werden gevraagd: Geboden: ‘Als vrijwilliger maak je deel uit van het team en lunch je gratis met ons mee.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!