Olympische Spelen leeft nauwelijks

Hoewel de media-aandacht voor de Olympische Spelen explodeert, groeit de beleving onder de Nederlandse bevolking voorlopig niet mee.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dit blijkt uit het Olympische Index onderzoek, een initiatief van TBWA\Brand Experience Company in samenwerking met Trendbox.De Olympische Index, die berekend wordt op basis van vier indicatoren, stijgt van 228 naar 727. Die indicatoren zijn: de opinie en het gedrag van consumenten, de commerciële activiteiten rondom de Olympische Spelen en het Nederlands Olympisch team, de publicitaire aandacht voor de Olympische Spelen en het Nederlands Olympisch Team en de opinie van een vooraanstaand expertpanel. De sterke stijging van de index wordt vooral veroorzaakt door de toegenomen media-aandacht. De interesse in de Olympische Spelen is zelfs licht gedaald. Vier weken geleden was 51 pct nog geïnteresseerd, nu is dat nog maar 44 pct.

Wel geeft 65 pct van de Nederlanders aan dat het zich betrokken voelt bij het Nederlands Olympisch Team. Slechts 14 pct geeft aan vroeger of later naar bed te gaan, of voor de tv te eten om niets van de Olympische Spelen te missen.

Volgens TBWA\Brand Experience Company zijn er nog weinig verkoop- en winkelpromoties. Dat zou verklaren waarom er totnogtoe nog maar 5 pct van de Nederlanders heeft deelgenomen aan een Olympische promotie. Er wordt wel veel geadverteerd door ‘officiële’ sponsors, maar anders dan bij grote voetbalkampioenschappen zijn er weinig andere partijen die proberen mee te liften op een tijdelijke Olympische oranjehype.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie