Voor de tweede keer, na intoductie eind vorig jaar, zijn de nominaties bekend van de Customer Performance Awards 2010. Een initiatief van de Rijksuniversiteit Groningen, MIcompany en MetrixLab. Elk jaar wordt deze award uitgereikt voor verschillende sectoren. Vooral warenhuizen en energiebedrijven blijken het goed te doen. Een opvallende genomineerde is T-mobile. Temeer opvallend na de actie van Youp van 't Hek.
Bedrijven uit de top honderd van de Nederlandse dienstverleners zijn genomineerd op basis van een grootschalig onderzoek onder ruim 5000 Nederlandse consumenten. Zij gaven hun mening over bedrijven waarvan zij zelf klant zijn. De awards worden op 1 februari 2011 uitgereikt aan bedrijven in zeven sectoren die relatief het best presteren op:
1. de geleverde waarde richting de klant (V2C: value to customer)
2. de toekomstige waarde van de klant voor het bedrijf (V2F: value to firm)
De volgende bedrijven zijn genomineerd, in de verschillende sectoren:
• Retail (Drogisterijen, Warenhuizen, Postorder online): Bol.com, Ikea, Kruidvat
• Financiële dienstverlening (Banken, Verzekeraars, Zorgverzekeraars): Centraal Beheer Achmea, Rabobank, Univé
• Energie (Energiemaatschappijen, Oliemaatschappijen): Delta, Essent, Shell
• Vervoer (Openbaar vervoer, vliegmaatschappijen): KLM/AirFrance, NS, RET
• Supermarkten: Albert Heijn, Dirk/Bas/Digros, Lidl
• Reizen (Vakantieparken, Reisorganisaties): Booking.com, Center Parcs, Landal Greenparks
• Telecom (Vast telecom (incl. kabel), Mobiele telecom): KPN, Tele2, T-Mobile
Opvallende dalers zijn de banken en het openbaar vervoer, waarbij de laatste onderaan de lijst bungelt.
Lees hier meer details van de uitslag.
Een interessant initiatief daar waar, weer duidelijk wordt waar de inspanningen goed voor zijn. Streven naar tevreden klanten. Degenen die onze salarissen betalen. Dat het onderwerp ook de 'gemiddelde Nederlander' bezighoudt, getuigt van reeds 36 reacties op een klein artikel hierover in het dagblad Trouw.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!