Bij de campagne werd gebruik gemaakt van online, second screen en live tv. Nederland werd uitgenodigd mee te regisseren via Twitter door gebruik te maken van de hashtag nff2012. Negentig minuten lang kon iedereen de woorden en het gedrag van de acteurs real-time beïnvloeden door middel van tweets. De tweets, zoals bijvoorbeeld 'klim over het hek' of 'zoen Sara' werden live geïmproviseerd. De soundtrack wordt ingespeeld door een orkest op locatie. Van de beste scènes worden filmtrailers gemaakt als tv-commercials voor het festival.
Met meer dan 1 tweet per seconde wordt #nff2012 trending topic en populairder dan de olympische spelen. De film genereerde meer dan een half miljoen free publicity. Het filmfestival trok 150.000 bezoekers.
Casefilm: NFF
NFF 2012 Casefilm NL from Wefilm on Vimeo.
Credits:
Klant: Nederlands Film Festival
Concept: Woedend! & Wefilm
Creatie: Lennart Driessen, Merien Kunst (Woedend!), Roel Welling, Martijn de Jong (Wefilm)
Productiemaatschappij: Wefilm
Regie: Martijn de Jong
D.O.P.: Tibor Dingelstad
Producers: Tobias Wilbrink, Bas Welling
Technisch platform: MobyPicture
Muziek: Geert van Gaalen (Studio de Keuken)
Post-productie: AVP
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!