NFF 'pakt de regie'

Nederlands Film Festival: winnaar GRAND PRIX ADCN 2013, Gouden Lamp categorie Interactieve Film ADCN 2013, Gouden SpinAward categorie Innovatie 2013, Zilveren SpinAward categorie Interactieve Video 2013, maar nog weinig besproken online. Zie hier de case.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Bij de campagne werd gebruik gemaakt van online, second screen en live tv. Nederland werd uitgenodigd mee te regisseren via Twitter door gebruik te maken van de hashtag nff2012. Negentig minuten lang kon iedereen de woorden en het gedrag van de acteurs real-time beïnvloeden door middel van tweets. De tweets, zoals bijvoorbeeld 'klim over het hek' of 'zoen Sara' werden live geïmproviseerd. De soundtrack wordt ingespeeld door een orkest op locatie. Van de beste scènes worden filmtrailers gemaakt als tv-commercials voor het festival.

Met meer dan 1 tweet per seconde wordt trending topic en populairder dan de olympische spelen. De film genereerde meer dan een half miljoen free publicity. Het filmfestival trok 150.000 bezoekers.

Casefilm: NFF

from on .

Credits:
Klant: Nederlands Film Festival
Concept: Woedend! & Wefilm
Creatie: Lennart Driessen, Merien Kunst (Woedend!), Roel Welling, Martijn de Jong (Wefilm)
Productiemaatschappij: Wefilm
Regie: Martijn de Jong
D.O.P.: Tibor Dingelstad
Producers: Tobias Wilbrink, Bas Welling
Technisch platform: MobyPicture
Muziek: Geert van Gaalen (Studio de Keuken)
Post-productie: AVP

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie