Mensen willen gewoon spelen

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Afgelopen was David Polinchock van bij ons in Nederland. Eind december was ik bij hem op bezoek in zijn kantoor in Soho. Een geweldig mooie en inspirerende afspraak.

Brand Experience Lab is namelijk echt een lab waar ze met allemaal nieuwe technologieën en innovatieve technieken (spelen) werken. We hebben onze ogen uitgekeken. In het begin begon David ons ook allemaal technieken te laten zien en zo stond Susan binnen een kwartier voor een scherm schapen, koeien, leeuwen en eenden te vangen, die vervolgens begonnen te blaten, loeien, brullen of kwaken. Erg leuk allemaal. Maar wat kun je er mee. Ik bedoel, de techniek is toch geen doel, maar een middel...

Dit vroeg ik David. En hij vertelde dat het geen lab met als doel de nieuwste technieken te verzamelen. De innovaties staan in dienst van communicatie en marketing. En toen begon hij en kwamen er vele voorbeelden van dingen die ze gedaan hadden met die technieken.

Misschien ken je de 'Volvo Game' campagne wel, waarbij bezoekers in de bioscoopzaal een auto over een parcours stuurt door met de armen in de lucht naar links of rechts te bewegen. De game is in verschillende zalen in Engeland gespeeld en de mensen konden het opnemen tegen andere bioscoopzalen in andere steden. Zoals te zien is in het filmpje gaan de mensen helemaal op in het "spel" en de meeste mensen hebben weer anderen verteld over wat zij die avond met Volvo hebben meegemaakt.

De mensen van hebben iets met de bioscoop en de tijd die je moet doden voordat de film begint, want ze hebben nog een spel ontwikkeld voor in de bioscoop. Vergelijkbare techniek, maar met een ander spel. Adverteerder is mij ontschoten, maar het spel was het meest simpele, namelijk het spel pong. Het spel werd gespeeld voordat de film begint om de tijd te doden zullen we maar zeggen. De mensen die het speel gespeeld hebben zijn zo enthousiast en vertelden er veel over. De bioscopen werden zelfs gebeld door mensen die graag naar de film wilden waar het spel ook gespeeld wordt.

Alle twee voorbeelden van hoe je nieuwe technieken inzet om mensen een goede ervaring met je merk te bieden. David vertelde hoe ze een karakter van bekende cricketspelers hebben gemaakt die voorzien waren van een bepaalde techniek zodat ze konden reageren op geluid van de televisie. Dus als er een punt werd gemaakt gaven de karakters, die in de huiskamer stonden, commentaar. Deze karakters van bekende spelers kon je krijgen bij een krat bier.

Wat mij bijgebleven is zijn niet de vele technieken of andere innovaties. Maar zoals David zei, "its al about telling stories". Hij heeft een opleiding gehad als kinder vermaker/acteur en dat is eigenlijk wat hij nog steeds doet. Mensen willen gewoon spelen, net als kinderen!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie