Premium

McDonald's loyaliteitsprogramma verleidt en stuurt vaste klanten

McDonald's lanceerde vandaag zijn mobiel loyaliteitsprogramma met spaarkaart. Wat wil het daarmee bereiken? Een interview.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Wat is de reden voor het koppelen van een loyaliteitsprogramma aan de McDonald’s-app?

Debbie de Wagenaar, McDonald&;s: ‘We willen laten zien hoe we als offline retailer online relevant kunnen zijn voor onze trouwe fans, Met deze update van onze mobiele app willen we ze enerzijds belonen. Ze kunnen gratis producten sparen en krijgen een verjaardagscadeautje. Daarnaast willen we ze natuurlijk ook bewegen vaker naar McDonald’s te komen.&;

U zet daarbij vooral in op het ontbijt.

&;Klopt, wie voor 11.00 uur met zijn mobiele app incheckt bij een van onze restaurants, krijgt een punt voor het gratis product. We zetten de spaarkaart nu in voor onze ontbijtcampagne, omdat we een nieuw ontbijtassortiment hebben. Maar met de spaarkaart kunnen we klanten ook verleiden op andere momenten op de dag in onze restaurants te komen. Dat kan gaan om lunch, avondeten en zelfs in de nacht.&;

Hoe populair is julie app eigenlijk? 

&;Erg. De nieuwe app was in de eerste vijf weken na introductie al meer dan 1 miljoen keer gedownload, een aantal dat inmiddels gestegen is tot 1,6 miljoen. Dat is een enorm aantal. Bovendien hebben 300.000 actieve gebruikers per maand. De App is daarmee een mooie basis om een loyaliteitsprognamma mee te beginnen, hoewel onze klanten hem ook zullen blijven gebruiken om het assortiment in te zien, nutritionele waarden op te zoeken, en uiteraard  de snelste weg naar een restaurant te vinden.&;

Gaat u nog extra data van de gebruikers vragen voor het loyaliteitsprogramma 

&;Nee hoor, we  vragen niet meer dan naam, e-mailadres en geboortedatum.&;

Wat zijn uw doelstellingen in aantal gebruikers?

&;Rondom een dergelijke uitbreiding en productcampagnes verwachten we een flinke toename. We vertrouwen erop het aantal downloads te laten groeien naar 2 miljoen voor het einde van het jaar.&

En voor de sales?

&;We verwachten dat de spaarkaart ook daar een positieve invloed op zal hebben&;

Hoe positief?

&;Daar kan ik geen uitspraken over doen, en bovendien: dit is niet alleen gericht op het verhogen van de verkoop. We hebben veel trouwe klanten voor wie we wat terug willen doen. Dat kan op deze manier.&;  

 

 

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie