Magere belangstelling commercie voor WK

De belangstelling van adverteerders voor de reclameblokken tijdens het WK voetbal is nog niet erg groot. Dat melden volgens Adformatie rtv-directors van de grote mediabureaus in Nederland. Sommige adverteerders nemen een afwachtende houding aan, andere bedrijven zeggen het WK bewust te mijden uit angst om onder te sneeuwen in het commerciele geweld. Het inhaken kan alsnog losbarsten, wellicht is deze stilte voor de storm bedoeld om de mediatarieven wat omlaag te krijgen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De lezersenquete op Commlog's halfzus Moblog gaat ook over het inhaken op oranje. De vraag luidt of inhaken dom en niet-creatief is of dat het 'nog steeds' werkt. Die laatste stelling had donderdagavond nog de meeste steun (62 pct of 58 stemmen), maar anti-inhakers blijken in ruime mate aanwezig.

Rob Koghee, marketeer bij IDG en voorheen werkzaam als marketeer bij Voetbal International, somt het dilemma als volgt op op Molblog: 'Volgens mij speelt hier de wet van de grote getallen. Als 85% van het land 'into Oranje' is, ben je wel gek als marketeer om daar niet op in te spelen. En nee origineel ben je niet, maar moet dat? Uiteindelijk willen we allemaal toch maar één ding: leads genereren, verkopen etc. Voor onderscheidende merkpositionering zijn er weer andere momenten.' Koghee vraag zich wel af wat het allemaal oplevert. 'Onderzoek toont aan dat Nationale-Nederlanden jarenlang nummer 1 stond op het gebied van sponsorbekendheid, daar waar het NL XI-tal / Oranje betrof. De vraag, die interessanter is of ze dat na al die jaren en al die budgetten hebben weten te kapitaliseren.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie