Libris vernieuwt landelijke multichannelstrategie

Libris, keten van zelfstandige boekhandels, heeft een nieuw landelijk marketingbeleid uitgestippeld. De strategie omvat een verdere integratie van de fysieke winkel, webwinkel en eBook-tak als belangrijke verkoopkanalen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In de nieuwe strategie moet ook de nadruk komen te liggen op ‘de specifieke kwaliteit’ van Libris: de breedte van het assortiment, een passend advies van de lokale boekhandelaar en het ‘lokale gevoel’ van de winkels. De bijna honderd boekwinkels en hebben daartoe een nieuwe huisstijl gekregen en de pay-off ‘Vol van boeken’.

Libris hoopt met het nieuwe marketingbeleid het merk en het imago te versterken. Onderdeel van de strategie is de Libris-zomerkrant. Veel van de boekhandels hebben hierin een eigen katern om hun specifieke kennis en kwaliteiten voor het voetlicht te brengen.

Daarnaast zijn de nieuwe huisstijl en de ‘focus op kwaliteit’ doorgevoerd in de webwinkel. Voor consumenten betekent dit een aanbod dat past bij de actualiteit, snellere beantwoording van vragen en voor 23.00 uur bestelde boeken de volgende dag al in huis – met gratis verzending. Ook zijn op de site honderden professionele reviews van Libris-boekverkopers te vinden, ingedeeld in categorieën als ‘Boeken in het nieuws’, ‘Durf te lezen’ en ‘Beste medicijn tegen liefdesverdriet’.

Caroline Damwijk, directeur van Libris: ‘Het retaillandschap van tegenwoordig behelst meer dan alleen de fysieke winkels: het vraagt om een flexibeler multichannel-aanpak die zich richt op de integratie van web, fysiek en eBooks. En dat is precies wat we met dit nieuwe beleid nastreven: het behoud van onze kwaliteit en de doorvertaling ervan naar onze andere verkoopkanalen.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie