40 procent van de Nederlanders keert hun zorgverzekeraar de rug toe als de digitale dienstverlening ondermaats is. Dat blijkt uit een onderzoek van Enable-U onder ruim duizend consumenten. In het verleden zou een slechte digitale dienstverlening minder belangrijk zijn geweest als motief om over te stappen naar een andere verzekeraar.
Niet transparant
Het onderzoek concludeert dat er meer aspecten zijn die leiden tot ergernissen. Zo zegt 56 procent van de consumenten dat zij niet proactief geadviseerd worden door hun zorgverzekeraar als zij over- of onderverzekerd zijn. Ook vindt bijna een derde van de consumenten (30 procent) dat hun verzekeraar niet transparant is als het gaat om de kosten van behandelingen.
Verrast
Enable-U: ‘Het is dan ook niet verwonderlijk dat meer dan de helft van de respondenten aangeeft wel eens verrast te worden door een onverwachte factuur.’ Ook stelt 30 procent dat het regelmatig voorkomt dat ze reeds bekende informatie meerdere keren moeten verstrekken aan hun zorgverzekeraar.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!