Overslaan en naar de inhoud gaan

Journalisten woedend om PR-campagne met nepnieuws over wolf

Care Plus wil laten zien dat teken gevaarlijk zijn via een fake-filmpje.
Miniatuurvoorbeeld
© Instagram Nicolette van Dam
Miniatuurvoorbeeld
© Instagram Nicolette van Dam

En daar is er weer een: een merk dat net doet of het nieuws heeft om later bekend te maken dat iedereen er is ingetuind. In de categorie ‘pr-stunt met nepnieuws’ was het dit keer Care Plus dat zorgde voor woede onder journalisten en deskundigen. 

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Fritiof Eriksson

Oké even voor de duidelijkheid... Nicolette van Dam zit een filmpje op Instagram die ze van een vriendin heeft gekregen... en iedereen geloofd meteen dat er een wolf rondloopt in NL, die ook nog zeldzaam is?!?!? Oké ik zeg verder niks meer.. wel een goeie PR-stunt!

Scato van Opstall

Welkom in 2018, waar het 365 dagen per jaar 1 april is.

Michael van Os

Misschien kan Instagram het account van Van Dam een tijdje stilleggen als straf voor het heel bewust verspreiden van sluikreclame (dat blijft een mooi woord, ook nu nog). Wat vast niet mag van Instagram.

J Geelen

Het moet maar eens afgelopen zijn met al die reclame voor ziektes, symptomen en andere bedreigingen die al of niet herkenbaar worden gefinancierd voor de farmaceutische industrie. (Zegt hier de reclamemaker)
Het bureau had hetzelfde effect kunnen bereiken met een leuker filmpje dat zo bizar is dat je doorhebt beetgenomen te worden. Aandacht trekken mag, liegen niet. Ook niet in 2018.
'Awareness creëeren' neemt vaak de vorm aan van pure bangmakerij waardoor huisartsen er ("zucht") weer een wachtkamer aan vol hebben omdat iedereen het plotseling heeft over Alzheimer, maag-darmklachten, overactieve blaas, erectiestoornis, hartfalen, schimmelnagels, 'restless legs' of een van de andere hype-ziektes. Om hier zelfs het zware middel van nep-nieuws voor in te zetten is vind ik absoluut niet kunnen. Een afstraffing is zeker op zijn plaats om andere bureaus niet in de verleiding te brengen goedkoop te scoren met zo'n flauwe stunt.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in