Innovatie: evolutie management leidt tot een grenzen vervagende organisatie structuur en dat is top!
Op de website van Marketing On LIne van 7 februari jl. stond een stukje over innovatie en haar valkuilen. Jammer alleen, dat hier innovatie en productvernieuwing op een hoop worden gegooid. Innovatie gaat immers om het creëren van nieuwe processen en dus nieuwe waarde.
Dat innovatie alleen werkt binnen bepaalde bedrijfsculturen, wordt te vaak vergeten. Ik las laatst een aardige white paper over "Evolutionary Management" door Jim Hines van MIT.,waarbij de evolutie staat voor de stappen die je moet zetten om te komen tot een organisatie structuur, waarbij innovatie van onderaf kan ontstaan:
1.BE TOUGH ON POLICIES, NOT ON PEOPLE.
2.CONTROL POLICY INNOVATION.
3.MIX PEOPLE.
4.POINTING & PUSHING.
5.CHOOSE AN EVOLUTIONARY DIRECTION PEOPLE
REALLY WANT.
In dat verband is de theorie van Ashkanas over "Boudaryless Organizations"een aanrader.. General Electric onder Jack Welch paste deze strategie met success toe.
Nu niet gauw het boek kopen, want gelukkig heeft Sam Falk beide theorieën in een aardig leesstukje samengevoegd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!