Het communicatievak uit?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ik kap ermee; dit is mijn laatste blogje op deze site. Met plezier kijk ik terug op ruim 100 blogjes, mooie discussies en soms heftige strijd. Met plezier ook kijk ik terug op vijf-en-een-half jaar eindverantwoordelijkheid voor de communicatie van NS. Ik ben tevreden over de bijdrage van communicatie in de progressie op klanttevredenheid en de stijgingen van NS in RepTrack en BrandAssetValuator; alhoewel het werk nooit af is. Vijf-en-een-half jaar 'staf' betekent ook vijf-en-een-half jaar ondersteuning van de 'business' en vijf-en-een-half jaar over lijn-management denken: 'dat kan ik zelf volgens mij beter'. Mooi dus, dat ik nu de kans krijg mij in een commerciële rol te bewijzen. Het is enerverend om als regiodirecteur bij NS in de business van vastgoed, stationsontwikkeling en retail te duiken, zelf een rol te pakken in mega-projecten als A'dam Zuid-as, A'dam CS, nieuw te creëren overstaplocaties langs snelwegen en een nieuwe impuls te geven aan de bereikbaarheid van Randstad en landsdelen. Is dat dan het vak uit?

Eigenlijk ook weer niet; feitelijk ga ik gewoon invulling geven aan de vanuit Corporate Communication gekozen strategie en positionering. Invulling geven aan de bijzondere USP van NS: de integrale aanpak van leefbaarheid, duurzaamheid (reputation driver Social Responsibility) en bereikbaarheid (driver Leadership) op een manier die keuzevrijheid oplevert voor onze klanten (driver Products & Services). Naast commercieel inzicht komt daar de nodige PR en PA bij kijken. Nothing has changed, really. Leve het communicatievak!

PS, voor de insiders:
, in mijn nieuwe rol heb ik direct voor je geregeld dat Hilversum vanaf medio december weer een intercity-station is; ik zie je aanvraag voor een jaarkaart tegemoet
, goed te lezen dat racisme, bedreigingen en het achterlaten van privé-gegevens voortaan niet meer toegestaan is op Geen Stijl; ook goed dat jullie het Meldpunt Discriminatie Internet gevraagd hebben GS weer actief te monitoren
, succes met de verdere groei van communicatie-online.nl en houd de zaag scherp ;-)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie