Graag koop ik uw netwerk

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een bevriende relatie vroeg me afgelopen week om advies. Hij zoekt voor zijn jonge onderneming een partij die zijn verhaal over de Bühne kan brengen. Of beter: een partij die hem kan voorzien van de juiste introducties. Zijn verhaal heeft hij namelijk goed op orde en aan operationele ondersteuning ontbreekt het hem niet. Zelf dacht hij aan een plaatsingsfee: bij naamsvermelding of een zelfs een heel artikel betaling van een percentage van de advertentiewaarde van die plaatsing. Creatief. Maar werkt het ook zo?

Martijn zoekt geen traditioneel PR bureau. Hij wil feitelijk een ‘impresario’: iemand die zijn zaak behartigt, hem vertegenwoordigt richting kranten en relevante bladen. Martijn zoekt geen woordvoerder, geen copywriter, geen account manager, geen persmappen, geen analyses. Hij kan die in deze fase niet eens betalen.

Ik vind zijn vraag valide – maar met vooral commerciële expertise weet ik er geen antwoord op. De PR relaties aan wie ik Martijns vraag doorspeel leggen me omslachtig uit dat goed PR werk geen garantie tot plaatsing geeft. Dat dat de charme is van de journalistieke vrijheid en uiteindelijk van hun beroep. En dat daarom no cure no pay in de branche geen gangbaar concept is.

Dat plaatsing geen vanzelfsprekendheid is, begrijp ik. Dat de inhoud van een artikel door de journalist bepaald wordt, accepteer ik graag. Maar toch ben ik heel benieuwd naar professionals die het type diensten verlenen die Martijn zoekt. Geen poespas, geen liflafjes, geen extra’s. Gewoon iemand die zijn netwerk voor Martijn wil inzetten. Kent u of bent u? Uw mening wordt op prijs gesteld. Acquisitie op basis van dit stuk trouwens ook.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie