Was het zo’n goed jaar voor Achtung?
Mervyn ten Dam: ‘We hebben het heel druk gehad en heel hard gewerkt, maar we hadden niet verwacht dat we zo goed zouden scoren. Alle ingezonden cases zijn genomineerd, dus we zijn er erg blij mee. Het zijn ook geen gimmicks, maar ronde campagnes met alles er op en eraan.’
Dick Buschman: ‘Het is natuurlijk mooi dat we voor vijf verschillende klanten zijn genomineerd. Dat betekent ook dat iedereen in het bureau wel heeft meegewerkt aan een genomineerde case.’
Wat maakte 2012 anders dan voorgaande jaren?
Buschman: ‘We hebben het ook in de tussenliggende jaren goed gedaan, maar maakten toen wel iets vaker kortetermijncampagnes. Afgelopen jaar was wat dat betreft wel beter.’
Wat vinden jullie van het niveau van interactieve campagnes in Nederland?
Buschman: ‘Ik zat in de jury en het niveau is hoog, er zitten veel goede, ronde campagnes bij. Maar de creatieve ideeën zijn zo heel verrassend, de echte spark ontbreekt een beetje.’
Ten Dam: ‘Een echt goed idee is untouchable en stijgt ruim boven de massa uit. Dat soort ideeën worden in Nederland te weinig gemaakt, het zweeft net iets te dicht op de massa.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!