De campagne ‘Goed Volk’ portretteert Volkskrantlezers en wil daarmee laten zien dat de krant voor en van iedereen is. De laatste week van januari verschijnt de campagne in abri’s en magazines, gevolgd door online, radio en tv. De campagne is samen met de komende digitale ontwikkelingen (Volkskrant Plus) het resultaat van een nieuwe marketingstrategie van de krant. Daarbij verschuift de nadruk van actiemarketing naar de producten en wat de lezer ermee kan.
Hoofdredacteur Philip Remarque licht de gedachte achter de uiting toe in een interview met Adformatie: ‘We presenteren onze lezers als een soort everymen, personen in wie iedereen zich kan herkennen. Zo willen we laten zien dat we een brede kwaliteitskrant zijn. Iedereen die belangstelling heeft voor kwaliteitsjournalistiek, is bij ons welkom.’
Het hele interview staat 24 januari in Adformatie.
Drie afbeeldingen van de campagne die vanaf 21 januari in abri's te zien zijn:
Credits:
Bureau: KesselsKramer
Creatie: Krista Rozema, Erik Kessels, Pim Gerrits
Strategie: Olaf Kampman
Productie: Daphne Linthorst
Opdrachtgever: Erik Roddenhof (Directeur Marketing), Philippe Remarque (Hoofdredacteur), Christian Ambachtsheer (Marketing Manager)
Fotografie: Robin de Puy
Regie: Sven Super
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!