Vandaag kreeg ik het interactieve zakelijke magazine Understanding Emotion van Endemol weer in m'n Inbox. Gemaakt door Magwerk, met vooral veel aandacht voor de mogelijkheden van product placement.
Deze keer, naast de case van het programma In je Recht (gesponsord door RVS Verzekeringen), een leuke inscriptsponsoring-case van Douwe Egberts in Goede Tijden Slechte Tijden, het walhalla voor product placement in Nederland.
Door het nabouwen van een DE Café op de set van GTST mikte DE op een jonger publiek (jong betekent hier tussen de 18 en 28 jaar), dat op subtiele wijze kennis moest maken met het DE koffieassortiment. Daarnaast moest het televisiecafé ook mensen naar de echte (22) DE Cafe's in het land lokken.
De scenes in het café zijn een vast onderdeel in de soap. Het interieur is ook hetzelfde als in een echt DE Café.
Acteurs (vooral de jongere als het aan DE ligt) bestellen bijvoorbeeld een Toffie Koffie en drinken het op uit een DE-kop, terwijl ze ondertussen hun soap-sores met elkaar doornemen.
Een interessant punt aan de DE-case is dat deze product placement niet ophoudt bij de televisieserie. Ook op de GTST-site is er een virtueel virtueel DE Café te vinden, waar bezoekers kunnen chatten, kaartjes versturen en koffierecepten kunnen bekijken of zelf insturen.
Resultaten: de jongeren zijn volgens DE bereikt, want de DE cafe's stromen langzaam vol. En de koffiecategorie wordt ook nog eens verrijkt door al die nieuwe recepten die zijn ontstaan. Cijfers worden niet gegeven, dus we moeten DE maar op zijn woord geloven.
De details vind je in het interactieve magazine, dat ik overigens niet mocht doorsturen van Endemol (want de mail is persoonlijk aan mij gericht, geeft men op als reden). Dan maar een posting.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!