Bedrijven die van hun klanten houden. Zakenblad FastCompany besteedt er voor de derde maal een prijzenfestival aan, en houdt voor het eerst een lijst bij van de meest klantvriendelijke organisaties.
Winnaars van de Fast Company's 2006 Customers First Awards 'maken van een gewone transactie tussen klant en bedrijf een fantastische ervaring; geven klanten een goed gevoel en zijn een voorbeeld voor andere bedrijven', aldus Fast Company.
Bedrijven die het volgens hun klanten dit jaar uitstekend hebben gedaan, zijn onder andere race-organisatie NASCAR en de 'poppen-experiencewinkel' American Girl.
De Nokia Experience Centers krijgen naast vijf andere een eervolle vermelding, en FastCompany noemt tal van 'local heroes'.
Het blad roept daarnaast tevreden klanten op om goede voorbeelden op te geven en ervaringen te vertellen, en maakt op deze wijze een database aan van bedrijven die het goed doen bij hun klanten. Een rating waar je als adverteerder graag tussen wilt staan, lijkt me zo.
Hier houden we juist 'zwarte lijsten' bij. Nederlanders houden nu eenmaal meer van klagen, dus krijgen bedrijven met de slechtste klantenservice de meeste aandacht... Eigenlijk niet zo eerlijk, maar wat vindt u?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!