Nog geen week geleden postte ik op deze site: 'Communicatie-bureaus te dom?' Wat blijkt, SCAN heeft onderzoek gedaan en ik - 'de opdrachtgever' - ben zelf te dom! Lieve lezers, nog even niet te hard handenwrijven. Ik baseer mij op een stukje uit Adformatie, het blad van de reclamewereld, en wij bevinden ons hier op de blog van PR/Communicatie; zeg maar gerust een andere planeet. Ten eerste is de kans dus groot dat dit niet over u gaat, maar over uw reclamevrienden. Ten tweede zijn de resultaten mij nog wat onduidelijk. Het kan dus heel goed zijn dat u en ik even dom zijn.
Als intelligente/goede opdrachtgevers worden genoemd: Bolletje, Heineken, IBM, Iglo, Nestlé, Shell (retail), TNT Post en, last but not least, Wellens Herenmode. Spannend! Maar zijn dit nu ook de ondernemingen die de afgelopen periode de beste communicatieresultaten hebben neergezet? Dat zou dan ook aantoonbaar/meetbaar moeten zijn, niet? Of werken de beste opdrachtgevers dan toch weer met de domste bureaus en blijft het eindresultaat zo mooi de middenmaat houden?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!