In zijn zijn nieuwe functie wordt Cobelens verantwoordelijk voor de digitale strategie van het Heineken merk en de manier waarop Heineken met nieuwe technologische media, zoals internet en de mobiele telefoon, communiceert met haar doelgroep. Cobelens volgt gedeeltelijk Christopher Carroll op, die deze functie naast andere rollen vervulde. Heineken International heeft besloten om er een fulltime functie van te maken. Het merk merkt dat de verschuiving van TV naar internet en mobiele telefoon steeds sterker wordt.
Cobelens trad in juni 2004 aan als marketing manager bij Heineken Nederland. In die functie rapporteerde hij aan de marketing director, Herwin van den Berg. Onder Cobelens’ verantwoordelijkheid werd er afscheid genomen van de ‘biertje’-campagne. Daar kwam ‘Serving the planet’ voor in de plaats. Cobelens schreef ook de ‘walk in fridge’ commercials op zijn naam. Daarmee werd vorige week nog een Zilveren Leeuw in de wacht gesleept in Cannes.
Wie Cobelens als marketing manager bij Heineken Nederland gaat opvolgen, is nog niet bekend gemaakt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!