City marketing of Geo branding: het blijft een zorgen kindje?Ook het nieuwe kabinet maakt niet echt werk van toerisme. Een Staatssecretaris voor Toerisme zat er niet in.
Een recent artikel in de Telegraaf maakt me niet vrolijk. "Als wordt gekeken naar de prioriteit die Nederland stelt aan het toerisme nemen we in vergelijking met andere landen de 91ste plaats in. Het prijsniveau, waaraan de ondernemers in de hotel- en toerismesector zelf schuld hebben, scoort met de 119de plaats nog slechter. De visie van onze overheid op het toerisme staat van de 124 onderzochte landen wereldwijd op een bedroevende 82 ste plaats".
Koninklijk horeca Nederland denkt dat met een briefje naar de staatssecretaris van EZ over dit onderwerp ze echt iets bijdragen. Jammer!
Er zijn best wel kansen. Een recent onderzoek van studenten aan de Erasmus Universiteit/ Hogere Hotelschool Den Haag over de geo-branding activiteiten van diverse Europese steden laat zien dat het ook in het buitenland droevig gesteld is. Robert blogt hierover op
Mindz.com en bij deze link is een samenvatting van dit onderzoek beschikbaar. Als we dus eens een beetje ons best doen en de marketing euro's eens cross mediaal lekker gaan inzetten moet het mogelijk zijn op korte termijn te stijgen op de ranglijsten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!