Ieder jaar weer staat 19 januari in het teken van popcorn: National Popcorn Day. Een da die ontstaan is in de VS, wil Pathé nu in Nederland koppelen aan hun merk en claimen. Want film en popcorn horen bij elkaar. En dit doet Pathé natuurlijk op een ludieke manier.
Daarom lanceerde Pathé dit jaar op National Popcorn Day de digitale receptenbundel POPPED in samenwerking met PR- en communicatiebureau Coopr, digital agency DEPT en JIMMY’s Popcorn. In de bundel delen zeven bekende Pathé liefhebbers en foodies hun verrassende en unieke popcornrecepten. Van popcorn muffins tot crunchy popcorn kip en vega popcorn nacho bites, met zowel zoete als ook hartige recepten: een must-have voor iedere popcorn- en filmliefhebbers.
Concept
Dit jaar vierde Pathé voor de derde keer National Popcorn Day. Maar, wie een dag wil claimen, moet het groots aanpakken. Daarom bedacht Pathé het concept: POPPED. Voor de realisatie van POPPED, heeft Coopr in opdracht van Pathé zeven influencer-samenwerkingen opgezet ter invulling van de bundel. Samen creëerden we lekkere recepten, leuke weetjes en social media posts en stories om POPPED onder de aandacht te brengen bij liefhebbers van film, entertainment en food. Het achtste recept kwam van Pathé zelf.
Inzicht
Tijdens National Popcorn Day 2022 stonden we voor een uitdaging: de bioscopen waren op dit moment gesloten, maar dat betekende niet dat deze dag niet groots gevierd kon worden. Daarom werkten we vanuit de volgende gedachten: popcorn en film zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, dus laten we Pathé bezoekers de kans geven om thuis alvast een – letterlijk – voorproefje te maken voor wanneer de bioscopen weer open zijn.
Aanpak
Om de POPPED-bundel nog specialer te maken en meer bereik te geven, hebben we samenwerkingen opgezet met influencers Teske de Schepper, Joey Jaq, Noah Zeeuw, Healthy Sisters, Snackspert, Susan Aretz en Desmond Gerritse. Samen met hen hebben we verrassende popcorn-recepten ontwikkeld en hier toffe social content omheen gecreëerd. De timings van de campagne waren aan de krappe kant, maar het is gelukt om binnen drie weken alle samenwerkingen, recepten en content klaar te maken om op 19 januari live te gaan. Hoewel de focus lag op bereik via social media, is er op 19 januari ook een persbericht uitgestuurd naar relevante media om het nieuws te delen, in lijn met kleinere acties van de voorgaande jaren.
Resultaat
Op deze dag is er via social media een bereik gerealiseerd van 666.237 (130K meer dan de benchmark), door middel van 5 posts, 1 reels en 28 stories. De 5 posts ontvingen 10.126 likes en 261 reacties. Als kers op de taart zijn er daarnaast nog 6 clippings behaald, onder andere op Nederlands Media Nieuws, Entertainmenthoek en Kidsproof.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!