Een succesvolle introductie heeft ook zo zijn nadelen: Campina heeft een maand na de start van de introductiecampagne grote problemen om Optimel Control te leveren aan de supermarkten.
Zo zegt pr-manager Karen Nitschke van Campina tegenover Distrifood.nl: 'Er is een dusdanig hoge vraag naar Campina Control dat we de vraag niet aankunnen. Het loopt vele malen harder dan we vooraf hadden ingeschat.'
Campina brengt consumenten die aan het lijnen zijn met Optimel Control via advertenties op de voorpagina's van de landelijke kranten op de hoogte van de ontstane leveringsproblemen.
Nitschke schat dat de voorraad Optimel Control 'binnen nu en anderhalve week' toereikend is om de schappen weer te vullen.
Alleen C1000 hoeft niet te vrezen voor out-of-stocks in het zuivelschap, want deze supermarkt plaatste een grote voororder. De rest zal lege schapruimte gaan krijgen, maar langer dan anderhalve week zal dat niet duren, zo is de verwachting.
Was dit nu een verkeerde inschatting van Campina of is het juist hele slimme pr omdat er nu een run op de laatste flesjes Control komt? De krantenadvertentie lag wel snel klaar...wie het weet, mag het zeggen!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!