De 40.000 ingeschreven consumenten, zogenaamde Buzzers, krijgen als eerste de kans om het programma te zien voordat het op televisie komt. Zij kunnen hun mening geven en het 'doorbuzzen' aan anderen. Deze 'TVBuzz' is een primeur op het gebied van Word of Mouth marketing. Nog niet eerder is een tv programma op deze manier gepromoot.
De Buzzers kunnen de eerste minuten van de eerste aflevering online bekijken. Ze kunnen vervolgens hun mening geven en een quiz invullen. Ook is het mogelijk om het filmpje en hun mening door te buzzen via Hyves, chat, of andere sociale netwerken.
Overigens geven vrijwel alle Buzzers een negatief oordeel over het televisieprogramma, in het speciale forum voor deze ‘TVBuzz’.
Buzzer voert hiernaast een analyse uit op het oordeel en buzzgedrag van de Buzzers. Hiermee wordt duidelijk wie iets van het programma vindt en hoe het verder verbeterd kan worden. RTL5 overweegt in de toekomst de inzichten die ontstaan door een dergelijke dialoog met de consument, te gebruiken als kijkerprofiel voor relevante adverteerders.
'Lekker Slim' wordt zondag voor het eerst bij RTL5 uitgezonden. Het programma wordt gepresenteerd door Bridget Maasland. Aan de hand van vragen wordt aan de kaak gesteld of mannen kunnen inschatten, welke vrouwen alleen lekker zijn en welke ook slim zijn.
Eerder voerde het marketingbureau een campagne uit voor het succesvolle format 'Op zoek naar Evita', voor de Avro. Daarbij vormden de Buzzers een deel van het publiek in de liveshows.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!