Fastfoodmerk Burger King is onder vuur te komen liggen na een vrouwonvriendelijke tweet op internationale vrouwendag. Een van de medewerkers achter het twitteraccount van de Britse Burger King, stelde dat vrouwen in de keuken thuis horen. De tweet werd in allerijl van uitleg voorzien, maar het kwaad was al geschied.
'Als ze willen, natuurlijk. Slechts 20% van de chef-koks zijn vrouw. We hebben een missie om de genderverhouding in de restaurantbranche te veranderen door vrouwelijke werknemers de kans te geven een culinaire carrière na te streven. We zijn er trots op een nieuw studiebeursprogramma te lanceren dat vrouwelijke Burger King-medewerkers helpt hun culinaire dromen na te jagen!', verklaarde Burger King de tweet.
Twitter-gebruikers beschuldigden het merk van 'slechte PR' op een dag die bedoeld is om de sociale, economische, culturele en politieke prestaties van vrouwen wereldwijd te vieren. 'Dit had jullie eerste tweet moeten zijn. Jullie moeten je PR-strategie maar eens gaan heroverwegen', schrijft iemand. 'De slechtste PR-move allertijden.' Een ander: 'Iemand op de marketingafdeling begrijpt Twitter niet zo goed.'
UPDATE: Burger King heeft de Tweet verwijderd en zijn excuses aangeboden. Niet voor de Tweet zelf, maar voor het feit dat de 'Tweet ruimte liet voor krenkende reacties.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!