Britse PR budgetten stijgen het meest

Britse PR-budgetten zijn het afgelopen kwartaal meer gestegen dan de budgetten van andere disciplines (sales promotion, dm, advertising), zo blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Bellwether onder 300 bedrijven. Organisaties verhoogden hun PR-budget in het tweede kwartaal van dit jaar met 3,4 procent, tegen 1,8 procent in het eerste kwartaal.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het meeste geld besteedden bedrijven aan internet . De budgetten voor internetactiviteiten stegen in Q2 met ruim 17 procent. Ook de budgeten voor sales promotion, dm en advertising stegen, maar minder dan die voor pr. Voor 2013 voorspelt Bellwether dat het totale marketingbudget (waaronder pr) met 13,5 procent zal toenemen.

Deze toename is de hoogste sinds financiële crisis begon. De onderzoekers zien de verhoogde investeringen als een positief economisch signaal. ‘Companies are beginning to shake off the cloak of recession and are becoming more confident in the economy', aldus het rapport.

Lees hier de .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie