Merken willen graag dat consumenten van ze houden. Saatchi & Saatchi heeft hier een hele filosofie omheen gebouwd: Lovemarks. Google, Coca-Cola en iPod (?) vormen de top 3 in de ranking van meest loveable merken. Mocht je merk de consument koud laten, dan ontwikkel je natuurlijk een mooie Valentijnsdag-campagne, zoals Sony of Spa. Dan komt de liefde voor het merk vanzelf.
Maar wat blijkt: vlak voor Valentijnsdag besluiten veel stellen juist om uit elkaar te gaan.
David McCandless analyseerde voor een TED talk tienduizenden Facebook-updates met daarin woorden als ‘break-up’ en maakte hier een mooie grafiek van (te zien in onderstaand filmpje op 6:15 minuten).
Al deze verse singles hebben op Valentijnsdag dus helemaal geen zin in om liefdesboodschappen in te sturen of hun profiel te versieren met een Valentijnspimp. Yourtango.com – een lifestyleblog dat zich heeft gespecialiseerd in liefde – deed onderzoek onder ruim duizend Amerikanen, die aangaven dat ze nog veel te vaak een kijkje namen op de profielpagina’s van hun ex.
In aanloop naar Valentijnsdag roept Yourtango dus op om je ex te unfrienden op Twitter, Foursquare en Facebook, en om meteen ook je ex te untaggen en playlists te verwijderen op Spotify als deze je aan hem of haar doen denken. Op de speciale Facebook-pagina kun je met een test erachter komen of het tijd is om de digitale banden met je ex te verbreken. Is dat gelukt, dan kun je dat meteen je hele vriendenkring laten weten.
En mocht je nou net ná Valentijnsdag uit elkaar gaan, dan kun je je nieuwe lingeriesetje of Knuffelrock-cd’s altijd nog verkopen op cadeausvanmijnex.nl.
Opbokken dus met de hartjes, liefdesduiven, zoete klanken en al dat roze en rood. Dat kan interessante inhakers opleveren!
“Bang! En je ex is weg!” bijvoorbeeld, of “Geen exen. Dat scheelt.”
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!