Boodschappen doen met je smartphone

Superdirect.com is de eerst Europese supermarkt waarbij consumenten kunnen bestellen en betalen met een app.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vanaf dit voorjaar wordt dit mogelijk door een samenwerking tussen de nieuwe supermarktketen Superdirect.com en MyOrder. Via de MyOrder-app kunnen producten en diensten met een smartphone besteld en betaald worden. Consumenten die boodschappen voor 23.00 uur bestellen, kunnen deze de volgende dag na 7.00 uur ophalen bij één van de Superdirect.com Pick Up Points.

In Nederland zijn consumenten al gewend aan het bestellen van boeken, kleding en elektronische producten via internet of mobiele oplossingen. Uit onderzoek van onder andere blijkt dat Nederlanders ook graag hun dagelijkse boodschappen online willen regelen.

Superdirect.com speelt in op deze behoefte met de app waarbij consumenten direct toegang hebben tot een online omgeving met een breed supermarktassortiment. De bestelling ligt de volgende dag klaar bij een Pick Up Point. De opslag van de dozen gebeurt op basis van drie zones: diepvries, vers en kruidenierswaren.

MyOrder

Sinds augustus 2012 heeft Rabobank Nederland 80% van de aandelen van MyOrder in handen genomen. Met de MyOrder app is het mogelijk om mobiel te bestellen en te betalen in restaurants, in de bioscoop, bij het parkeren en in andere branches. Zo kunnen consumenten gemakkelijk betalen en bedrijven een nieuwe betaalstroom ontwikkelen. MyOrder-oprichter Thomas Brinkman ziet de samenwerking met Superdirect.com als een grote stap in de ontwikkeling van mobiel betalen in Nederland.

Superdirect.com

Superdirect.com wil de distributie van consumentengoederen organiseren door een ultra korte keten te realiseren waarbij er rechtstreeks van producent en fabrikant geleverd wordt aan de consument. Deze ketenefficiency wordt gerealiseerd door samenwerkingen met verschillende partners. Sligro Food Group is naast leverancier ook minderheidsaandeelhouder van Superdirect.com Retail B.V. Daarnaast werkt Superdirect.com ook samen met DPD Pakketservice zodat consumenten naast hun boodschappen ook terecht kunnen bij een Pick Up Point voor het ophalen en retourneren van hun pakketten. Voor de financiële afwikkeling werkt Superdirect.com samen met MyOrder.

500 afhaalpunten

'Onze ambitie is meer dan 500 afhaalpunten te openen. Er is ruimte genoeg in Nederland’, zegt initiatiefnemer Peter Pompen tegen Distrifood. Over de eerste locatie wil Superdirect.com op dit moment nog niets kwijt. ‘We zijn druk bezig met allerlei vergunningen. Half maart willen we aan iedereen vertellen waar de eerste wordt geopend’, zegt marketingmanager Rian Peeters van de afhaaldienst.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie