Tijdens de finale in restaurant Fifteen in Amsterdam streden vier teams van verschillende communicatieopleidingen om de titel.
De opbouw van het communicatieplan en de inzet van de bijbehorende middelen, waaronder een menukaart van een paar meter hoog, sprak de jury het meest aan, verklaarde juryvoorzitter Betteke van Ruler, emeritus hoogleraar Communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam.
Het winnende team ontving van Van Ruler een uitgebreid prijzenpakket: een cheque ter waarde van 1.000 euro, een diner voor het hele team bij Fifteen, het nieuwste boek van Jamie Oliver en het nieuwe boek Communicatie NU (samengesteld door Betteke van Ruler).
Maatschappelijk belang
Fifteen Amsterdam was het eerste restaurant dat het gedachtegoed van Jamie Olivers Fifteen in London adopteerde. Fifteen wil graag terug naar haar basis, waarin een centrale rol is weggelegd voor de opleiding van jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt (Fifteen Werkt!). Van de meer dan 100 jongeren blijft 80% duurzaam aan het werk. Fifteen heeft vestigingen in London, Cornwall en Amsterdam.
De studenten die aan de Talentenprijs meededen, zijn afkomstig van verschillende universiteiten en hogescholen in Nederland en België. De jury bestond naast Betteke van Ruler uit Bastiaan Koene, senior-adviseur en partner bij Van Hulzen en Simone Grömminger en Sarah Moorman van Fifteen.
PR Talent
Met de PR Talentenprijs wil van Hulzen als eerste onafhankelijke publicrelationsbureau van Nederland jong talent laten kennismaken met de praktijk van het pr-vak, aan de hand van een actueel maatschappelijk thema.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!