Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn moet zich schamen van Antoinette Hertsenberg, maar Albert Heijn schaamt zich niet

In plaats van ‘deemoedig’ te zijn over de Loden Leeuw, komt Albert Heijn met een filmpje met een dikke knipoog.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het is altijd al de kunst geweest om een Loden Leeuw met enige fierheid in ontvangst te nemen, maar Albert Heijn weet van de Leeuw een geuzentrofee te maken. Vrijdag riep Davy, de ‘Buik Billen Bonus-hunk’ namens Albert Heijn al actief op om op hem te stemmen. Nu heeft Albert Heijn al dit ‘dankfilmpje’ live staan:

related partner content for mobile comes here
Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Purpose
Albert Heijn geeft aan het Loden-Leeuw-succes ook nog een betekenisvolle draai. Aan het eind van het filmpje wordt de Buik Billen Bonus-kalender aangeboden (‘Wil je het hele jaar naar me kijken? Bestel dan mijn kalender op Appietoday.nl’). De opbrengst van die kalender gaat naar het Jeugdsportfonds.

Hartstikke leuk!
Antoinette Hertsenberg
van Radar, de initiatiefnemer van de Loden Leeuw, is zichtbaar gefrustreerd over zoveel vrolijkheid. Zij vindt dat de prijs ‘met gepaste deemoedigheid’ in ontvangst genomen dient te worden. Hertsenberg: ‘En toch misschien ook wel een beetje schaamte, want zo is die wel bedoeld.’ Maar Davy, die namens Albert Heijn de prijs in ontvangst nam, heet Hertsenberg van harte welkom en zegt: ‘Hartstikke leuk!’

‘Nou, leuk… leuk’, moppert Hertsenberg, ‘het blijft een prijs voor de meest irritante reclame, dus mensen vinden je irritant.’ Davy relativeert de schande: ‘Maar het is wel veel bekeken, dus ik heb veel mensen kunnen inspireren om met fitheid bezig te kunnen zijn. Dat vind ik het allerbelangrijkste.’ Hertsenberg wordt nu vilein: ‘Weet je wat kijkers schrijven? We willen meneer Piekema terug.’ Davy: ‘Okay.’


Davy oefent met de Loden Leeuw

Strijden om Lood
Het lijkt Hertsenberg geen punten op te leveren. De reacties op de site van Radar zelf zijn eerder anti-Hertsenberg dan anti Albert Heijn: ‘De meest irritante presentatrice Antoinette Hertsenberg met stip!!! Twee Loden Leeuwen.’ Een ander zegt: ‘Wat een slijmbal die Antoinette! Zij had zelf die Loden Leeuw wel kunnen houden. Wat een vreselijk irritante uitreiking.’ Iemand benoemt zelfs letterlijk het ‘geuzengehalte’ van de Loden Leeuw: ‘Buik, billen, bonus en een lekker stel hersenen heeft ie! Prachtig... Volgend jaar wordt er gestreden om de Loden Leeuw haha.’

Ook op twitter zijn mensen eerder kritisch naar de Hertsenberg met haar Loden Leeuw, dan naar Albert Heijn. De Radar-presentatrice wordt uitgeroepen tot Zuurpruim van de Week:

 

 

Ook op twitter wordt gerefereerd aan de gedachte dat de Loden Leeuw misschien wel eens zou kunnen uitgroeien tot een gewilde prijs:

 

 

In ieder geval valt het mensen op dat Hertsenberg het moeilijk vindt om haar eigen voorkeuren voor zich te houden:

 

 

Ergernis aan pragmatisme
Die eigen voorkeur, die persoonlijke irritatie bij Hertsenberg komt deels voort uit het feit dat ze niet door een ‘echte’ woordvoerder te woord wordt gestaan. Misschien dat ze daarom haar afkeuring van Albert Heijns pragmatisme niet voor zich kan houden. Radar nam woensdag contact op met Albert Heijn om te melden dat het de Loden Leeuw waarschijnlijk ging winnen. De supermarkt trok het initiatief naar zich toe door op vrijdag zélf de consument op te roepen om op Davy te stemmen. ‘Is dat niet flauw?’, vraagt Hertsenberg. Davy riposteert handig: ‘Ik ben wel een sportman, dus als ik ergens aan meedoe, wil ik wel winnen.’


Nóg een knipoog. Geen kalender met schaarsgeklede dames, maar met de gespierde Davy van Albert Heijn

BAM! Plaagstootje
Als ultieme plaagstoot informeert Davy of de Loden Leeuw wel goed zwaar is. Uiteraard, het is immers een loden leeuw, zegt Hertsenberg: ‘Dus ook hier kan ik goede oefeningen mee doen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in