Aldus een Lauruswoordvoerder vrijdag tegen het ANP, nadat Albert Heijn weer eens een nieuwe prijsverlaging had aangekondigd. "Het is een gevecht voor de Bühne. De getallen waarmee Albert Heijn prijzen verlaagt, zijn niet indrukwekkend. Iedereen is er inmiddels knap moe van." Volgens de woordvoerder is het Albert Heijn alleen nog maar te doen om de publiciteit.
Een woordvoerster van Albert Heijn zei dat prijsverlagingen van enkele centen er wel toe doen. "Vijf cent is heel relevant als je het artikel elke dag koopt." De onvermijdelijke Joop Holla van onderzoeksbureau GfK: "Het is Albert Heijn te doen om z'n imago. Dat hebben ze daar ook nooit onder stoelen of banken gestoken." Omdat is gebleken dat de beeldvorming rond Albert Heijn niet verder verbetert, wordt de strategie onverminderd voortgezet, zegt hij.
Schuitema gaat mee in de prijzenslag, zo liet een woordvoerder weten. Hij erkent dat sommige uitbaters van C1000-winkels het niet gemakkelijk hebben."Maar ze weten dat het onderscheidend vermogen belangrijk voor ons is." Schuitema zegt zijn franchisenemers te compenseren voor lagere verkoopprijzen.
Hoe zou het eigenlijk zitten met dat imago? Gaat het puur om het prijsimago? Zal wel. Want in de recente reputatielijstjes op dit blog komt de naam Albert Heijn, niet voor. Of het moet Ahold zijn, onveranderd 12e in de top-20 RepTrack-lijst van Cees van Riel. Dit jaar steeg prijsboxer Aldi op diezelfde lijst echter van 14 naar 10 op die lijst.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!