Hoe ParkNow mobiliteit disrupt
In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.
Lees meer
Selling services
De Vries: “Dit is een onderneming met een enorme legacy. Parkmobile is de pionier in de digitaliseren van parkeren. We zijn ooit gestart met het bouwen van parkeerplatformen voor gemeentes en vervolgens via SMS en voice response naar mobiele apps te gaan. Om dat te mogen professionaliseren en schalen naar een wereldwijd speelveld is echt supergaaf. De wereld van mobiliteit staat op het punt disrupt te worden en wij zitten daar midden in”.
ParkNow is 100% eigendom van BMW. Wat is BMW’s plan met ParkNow? De Vries: “Autofabrikanten gaan steeds meer van pushing metal naar selling services. Voor BMW zijn wij één van de belangrijke nieuwe diensten, naast autodelen en het opladen van elektrische auto’s. Laden en parkeren wordt uiteindelijk in zelfrijdende auto’s geïntegreerd. Het kunnen meewerken aan deze digitale transitie van mobiliteit is enorm inspirerend.”
Ontstoppen en ontzorgen
Data speelt daarbij een belangrijke rol. “Door real-time data en historische data te combineren kunnen we verkeersstromen voorspellen en sturen. Hierdoor kun je sneller parkeren en op je bestemming komen. Zo maakt onze technologie veiligere en schonere steden mogelijk. En ontzorgen we stadsbesturen. Want onze parkeeroplossing kost maar een fractie van die onderhoudsintensieve parkeerpaal”.
“Onze gebruikers staan bij ons met stip op één”, zegt de Vries. “Parkeren is vaak lastig en zorgt soms voor irritatie. We willen het mensen zo makkelijk mogelijk maken om te parkeren”. Daarom kan de app van Parkmobile straks niet alleen voor betalen, maar ook voor het vinden van een parkeerplek gebruikt worden. En die technologie is niet alleen aan BMW voorbehouden. “Wat mij betreft zijn wij de Intel inside van de mobiliteit”.
Rol van Mensch
Wat is de rol van Mensch? De Vries: “Bij de snelle groei van ons bedrijf – zowel organisch als door acquisities - hebben we behoefte aan een strategische sparringpartner. Een partij die in staat is om een rapport van 1000 powerpointslides van een managementconsultant terug te brengen tot de naakte essentie. Het complexe weer simpel maken zodat we weten waar we voor staan en gaan. En dat te communiceren op een manier die raakt, intern en extern [zie bovenstaande, door Mensch gemaakte video]. We hebben behoefte aan storytelling met een human touch. Want hoe mooi onze technologische oplossingen ook zijn, het draait uiteindelijk allemaal om de mensen die er gebruik van maken.”
Mensch | creative agency
www.mensch-amsterdam.com
In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.
Lees meer
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid