Overslaan en naar de inhoud gaan

'Salarisfiasco ING levert geen schade aan het merk op'

'Dom' en 'niet handig'. Zo karakteriseren merkexperts de communicatie rond de salarisverhoging die niet doorging. 'Maar voor het merk valt…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Communicatie- en merkexperts noemen de communicatie van ING rond de voorgenomen salarisverhoging van ING-topman Ralph Hamers 'dom' en 'niet handig'. Toch verwachten ze dat het geen langetermijneffecten zal hebben voor het merk ING.

related partner content for mobile comes here

'De timing was verschrikkelijk dom, twee weken voor de verkiezingen', zegt Anton Gouman van communicatiebureau Puntkomma tegen het ANP. De manier waarop ING de loonsverhoging heeft ingetrokken, is ook niet slim volgens Gouman. 'Jeroen van der Veer moet zich kwetsbaar opstellen en zijn fout toegeven in een interview. Nu dempen ze de ophef met een persbericht waarin staat dat ze nadenken over een alternatief. Dan heb je het echt niet begrepen.'

'Hoe ze dit aangepakt hebben is pr-technisch niet handig', zegt ook merkexpert Rob van Benthem van Kantar Millward Brown tegen het ANP. 'Maar per saldo valt het voor het merk ING waarschijnlijk mee. Dit stormpje waait weer over. Nu is ING aan de beurt, volgende keer weer ABN AMRO of Rabobank, dat is het beeld bij veel mensen.'

Bron: ANP
Beeld: Uit recente commercial van ING waarin ING zegt een 'sociaal experiment' uit te voeren, waarbij onderzocht wordt of mensen hun vriendschap of familieband belangrijker vinden dan geld. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in